E Golf (2)

“Wooow” eigenlijk weet je het al na 200 meter proefrijden in de E Golf: “hebben hebben hebben”. Je wordt hebberig van die auto. Oorverdovend stil! Snel, de eerste keer dat je het rijpedaal (niet “gaspedaal”) intrapt, gaat dat automatisch te hard! Dat een Golf goed rijdt wisten we al, maar dit is nog een stapje beter. Kortom: eigenlijk was het snel duidelijk, we willen hem! Maar ja, dan komt altijd het lastigste gedeelte… de prijs/het afdingen en vooral wat krijg je als inruil van je huidige auto. Zelfs als je je verwachtingen niet te hoog probeert te laten zijn, het lukt autoverkopers altijd om het toch tegen te laten vallen. En als er dan verder weinig kan “want we maken geen winst op deze auto” (ja ik werk ook voor niks #koekkoek ) dan is het toch verstandiger om met je verstand “nee” te zeggen dan op het gevoel: ja! Want als er nou één nadeel aan de E Golf zit dan is het wel de aanschafprijs (vanaf € 35.490 maar ja er zijn altijd wel een paar dingen die je als optie wilt, lak bijvoorbeeld :) Schermafdruk 2014-12-14 21.26.04

Onderweg naar huis een tweede plan bedacht: naar een tweede dealer, daar naar binnen lopen en de zaken omdraaien, niet hun aanbod afwachten, maar zelf een aanbod doen in de trant van: “Ik wil een E Golf kopen, inclusief opties kost hij in totaal € xx.xxx , ik wil maximaal € xx.xxx bijbetalen. Dat betekent dat als u € xx.xxx teruggeeft voor mijn inruilauto, we binnen 10 minuten een deal hebben. Dáár staat mijn huidige auto”. (de bedragen houd ik liever voor mezelf, maar bij de inruilwaarde hadden we een hoger bedrag dan het aanbod van de eerste dealer maar zeker geen onredelijk voorstel).

En: guess what… we hadden (weliswaar niet in 10 minuten, wèl in 20 minuten) een deal :) iedereen blij.

10700485_539817102829232_5670176573788422066_o

 

Nu alleen nog 100 dagen wachten zo ongeveer… (levertijd 3 maanden dus het wordt Maart 2015). Kunnen we ons ondertussen bezig gaan houden met het aanleggen van een thuislaadpunt…